Undgå stress og vær opmærksom på dig selv

Stress er skadeligt og særligt hvis man ikke opdager stressen tidligt og sætter ind. 

Du skal være opmærksom på symptomer på stress, da det kan gå hen og ødelægge både din livskvalitet, men også meget andet. Men hvornår er man stresset, kan du måske tænke? Der findes en del symptomer på stress og det kan have konsekvenser, hvis ikke du er opmærksom. 

Sover du dårligt? har du mistet din menstration? Har du hovedpine? Har du mistet appetitten? Overspiser du? der kan være så mange symptomer. Men hvis du booker en coach kan du få den rette hjælp. En stresscoach kan behandle dig, så livskvaliteten og overskuddet vender tilbage. 

Det er vigtigt du holder øje med følgende symptomer: 

  • dit humør
  • din livskvalitet
  • dit energi niveau
  • er du afhængig af sukker, kaffe, energidrikke?
  • hvordan er din sexlyst
  • hvordan sover du?

    Det er ikke fordi du absolut har stress ved ovenstående, men det er nogle af de tegn man skal være særligt opmærksom på og jo hurtigere du opdager det, jo bedre bliver dit sygdomsforløb for så er du nemmere at udreddde. Fokuser på at få hjælp og så kan du nemlig opleve nedenstående succeser. 

 

  • Få mere struktur i din hverdag
  • Ved at få hjælp få overskud og din livsglæde fornyet 
  • Forebygning af stress senere i livet 
  • Blive bevidst om dig selv og hvad som gør dig stresset
  • Prioritering af dit liv og dig selv, for at få balance
  • Sov 7-9 timer hver dag
  • Spis sundt og grønt, med både sundt fedt fra nødder, olivenolie og avokado, protein fra fjerkræ eller fisk
  • Tag kosttilskud og gå i helsekosten her har de særligt mange urter der er gode til at berolige nervesystemet eller give et ekstra skud energi – det kan særligt være sådan noget som ginseng, rosenrod, b-vitaminer, russisk rod eller lignende.
  • Dyrk motion hver dag og hold dig aktiv. Dyrk yoga og gå ture i naturen. Få frisk luft hver eneste dag uanset vejr.
  • vær bevidst omkring dine mål og sæt dem ikke for højt. Sæt dem tilpas og husk på at tålmodighed er vejen frem, så du ikke forhaster dig mere end nødvendigt. 

Det vigtigste er, at du passer rigtig godt på dig selv. For hvis du vil være noget for andre, er du nødt til også at være noget for dig selv. det er enormt vigtigt i kampen om at blive helbredt fra stress. Du skal nemlig elske dig selv og give dig selv plads. 

 

Categories:

Ingen svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *