Sådan bliver du sundere med fitness

At være fit og sund betyder ikke, at du skal give afkald på at træne i timevis og ikke spise andet end kylling og dampet broccoli til hvert måltid. Faktisk er der flere mere effektive og mindre smertefulde vaner, som du kan komme i gang med allerede i dag, der ikke kun hjælper dig med at komme i form på kort sigt, men også hjælper dig med at forblive sundere i det lange løb.

Stop med de dårlige undskyldninger

De fleste vil sige, at de har for travlt til at træne. Alle disse undskyldninger er gyldige på hver deres egen måde, og ja, vi har alle været der. Men hvis du virkelig ønsker at blive – og forblive – fit og sund, er du nødt til at lære at opgive dine undskyldninger og begynde at gøre dit helbred og din fitness til en topprioritet fra i dag af.

Gå i stedet for at tage bilen

Selvom du måske går i fitness seks dage om ugen, er den rigtige nøgle til livslang sundhed simpelthen at være mere aktiv og gå mere i dit daglige liv. Prøv at gøre en bevidst indsats for at gå når og hvor du kan. F.eks. på arbejde, når du skal handle, eller efter har fået din eftermiddagskaffe eller gå en rask spadseretur efter aftensmaden med din familie. Målet for hver dag skal gerne være mindst 10.000 trin om dagen.

Find den rette aktivitet for dig

I stedet for altid at gå i biografen eller sidde på café, så prøv at finde nogle aktiviteter, du og dine venner eller kære kan nyde at lave sammen, samtidigt med at I er aktive. Tag på en cykeltur, tag en naturskøn vandretur, spil et spil med en bold. Noget som hele familien kan nyde – listen er uendelig. Du vil ikke kun komme i bevægelse, men du er også nødt til at have det sjovt imens. 

Gør søvn til en prioritet

Mange af os undervurderer vigtigheden af ​​en god nats hvile og at slappe af i kroppen. Derfor kan ikke blot Massage være en god vej til dette, men det er også afgørende med en god søvn for langvarig sundhed, at du giver din krop en ordentlig mængde søvn hver nat. Og hvis langvarig tænkning ikke er nok af et incitament, skal du huske dette: For lidt søvn kan også forringe vægttabet. Prøv at komme omkring syv til otte timer om natten regelmæssigt.

Categories:

Et svar

  1. Johan M. siger:

    Fitnessbladet.dk Howdi,
    Godt med en masse nyheder – nu tjekker jeg op næsten dagligt på om der er kommet nyt. 😀 Med venlig hilsen, Johan M.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *