Gode råd til at gå i gang med at træne

Det at træne kan for nogle være et stort problem. Det kan først og fremmest være svært at få motivationen op i første omgang, og selv hvis det skulle lykkedes, kan det føles næsten umuligt at holde den kørende i en længere periode. Man føler sig forpligtet til nærmest kun at træne, sove, spise salatblade og drikke vand og det er absolut ikke vejen frem! Man bliver nødt til at finde det sjove i det at træne.

Det faktum at du i det hele taget gerne vil igang med at træne, kommer for det meste af at du har et mål du vil opnå, om det handler om vægttab eller vægtforøgelse, eller bare at blive mere tonet og muskuløs er i og forsig i relevant. Det handler om at du skal bruge det mål til at motivere dig, selv på de dage hvor det hele ser aller sortest ud. Man skal føle at man kommer nogle vegne i det lange løb, også hvis man tager det stykke kage når man er ude hos vennerne. Det er ikke det der gør det, det er hvordan du lever størstedelen af tiden.

Fitness som træningsform er blevet den helt store dille og har fået mennesker til at fokusere på deres træning på en helt ny måde end set før. Alverdens nye fitness centre kommer op hele tiden og det er tydeligt for enhver at det kun fortsætter i den retning foreløbig. Fitness er en anderledes sportsgren i forhold til at det bliver muliggjort for dig at træne mere individuelt. Du behøver ikke længere (men du KAN selvfølgelig stadig), at gøre dig selv afhængig af et hold eller et specifikt tidspunkt. Du kan derfor fra uge til uge være mere fri i forhold til din træning, hvilket i forhold til unge der studerer, folk med børn eller sågar ældre, er fantastisk når deres uge skema også ændrer sig.

Hvis du har fået blod på tanden til at gå i gang med at træne fitness og derved er klar til en længerevarende livsstils ændring, så skal du bare følge linket her Sjove gadgets. Her bliver det muligt for dig at læse mere dybdegående om hvad fitness er i sig selv, og hvordan det som sport er oplagt til dig der gerne vil have noget mere ud af din træning. Og herved også gerne vil træne mere regelmæssigt. Det er til dig der er træt af kun at kunne holde motivationen oppe i to uger.  

Categories:

Ingen svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *